Funny, sunny days with Friends! <33

I helgen var jag med Jennifer,Sophia & Matilda. Vi hade jätteroligt. (: Vi spelade rundpingis och gick till linbanan mm. Det var väldigt varmt så vi bestämmde oss för att åka & bada i badsjön, i Tävelsås. Där badade vi & svalkade oss. Vi tog också kort både när vi hoppade från bryggan och bara simmade.

När vi satt i bilen bestämmde vi oss för att vi skulle sova över alla 4. Så så blev det, i Matildas föråd. (; Vi kollade på filmer och myste med chips,ostbollar & med godis som vi hade köpt på Ica innan. (:

Sen gick vi till förådet för att sova där vi hade bäddat (:. Vi pratade, pratade, pratade, pratade,.....
Ja, vi pratade faktiskt hela natten! Vi slutade inte prata fören vid 5 tiden och vid 5 somnade vi. Såklart somnade jag sist men sen somnade jag med. (:

Ni kan ju förstå att vi var trötta sen när vi vaknade vi hade typ bara sovit i 6-7 timmar. Vi hade haft väldigt svårt att sova för det dels: åskade och så var vi så trötta så det var omöjligt att sommna! Men vi vaknade. Det blev en slappdag idag. Vi kollade på skräckfilmen The Village, men den var inte alls läskig. Igentligen skulle vi sett den igår men vi ville inte se den innan vi skulle sova eftersom det var en skräckfilm. Den handlade om några igelkotts monster som bodde i en skog,.XP Sen spelade vi pingis & åt pankakor (muumss!) Och efter det gick vi en promenad.

Sen vid halv 5 tiden cyklade jag hem igen. (;
Här kommer bilder! :D









gick inte att vända på denna bilden, men den får vara lite upp & ner då!;)

//amanda (:

Kommentarer
Postat av: Pauline

Hej Linnea!

Du har en jätte fin blogg :) Det är jätte kul att du skrev till mig. Den apparaten (Speecheasyn) har jag inte kvar längre, för jag kände att jag inte behövde den. Den funkade ganska bra på mig (det är från person till person), den verkar inte på alla och det är olikt hur den verkar också, mer eller mindre.

Den funkar som så att man hör sig själv med en liten-liten fördröjning som ska hjälpa hjärnan att få ett mer flytande tal. Personligen tyckte jag att det var jobbigt att ha den igång eftersom man hörde varenda litet väsen, och eftersom jag jobbar på en resturang som servitris så har vi många ljud på jobbet. Dock brukade jag ha den på mig, fast inte igång och det gav mig en viss trygghet vilket gjorde att jag stammade mindre. Men jag använde den mindre och mindre, till slut låg den bara här hemma så jag tyckte att det inte var lönt att ha kvar den för där är säkert någon annan som behöver den mer än mig :)

Om du tycker att du har mycket besvär med din stamning så tycker jag att du ska pröva den, bara för att se hur den fungerar och hur den verkar på dig. Bättre än ingenting eller hur? :)

Har du prövat någon annan metod eller gått till en logoped?

Jag har känt mig väldigt ensam många gånger, men du ska veta att du är Absolut inte ensam :) Det är en av anledningarna varför jag startade min blogg, var för att visa att vi "stammare" inte är ensamma :)

Kram Pauline

2010-08-16 @ 20:47:29
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Vi hade jätte roligt:)!

2010-08-17 @ 09:49:55
URL: http://tildagrubb.blogg.se/
Postat av: amanda

Ja,det hadde vi!:))<3

2010-08-17 @ 20:01:51
URL: http://aprilsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0