Skepp och hoj, KARLSKRONA! :D

Tjollahopp! Idag började skolan, men bara för det kan man ju lägga upp LITE  SOMMARBILDER OCH MINNAS TBX TILL SOMMARENS DAGAR LITE? Det tänker vi göra iaf;) Skolan var skön idag, började kl 11 för att träffa klasskamraterna (var jätte kul att se dem igen!) sen orienterade vi (Ebba;) oss till vår lärare Lena där vi blev bjudna på en god pastasallad av lärarna och pratade och "minglade" lite som dem kallade det, hehe det var mys;) dagen har varit slapp och skön med ett tal av rektorn i aulan och sen i klassrummet.. lite segt men det var ok, :) dok fick vi(eller jag, endel har det, endel inte) reda på att vi inte kommer att ha någon sovmorgon:( (!) fick det knappt förra terminen heller, 10 min så hoppades att man skulle få lite mer, men då börjar man numera kl.8 varje dag..(utom på fredagar med tio min(!!) det är inte illa det)  Jippie. hoppas att ni fick bättre schema iaf..

Amanda får berätta om sin första skoldag senare, här kommer lite bilder från Karlskrona! :)

Linnéa strosar runt bland marinfartyg..(Amandas ena arm oxå;)
Kan ni gissa vad detta är? mhm, trodde väl det;)
 - Just de!

Amanda köpte ett par "Converse örhängen" från Ur och penn:) vita med rosa stjärna i

ÄKTA krigsbåtar, kändes både overkligt och häftigt att se..

lite
militärer

Syrran lyckades visst fånga snubben som sålde brända mandlar,
det blev en liten rolig historia.. jag (Linnéa) gav han 40 kr eftersom en påse kostade 30 kr, men då gav han tbx en 20, (jag fattade vid det här ögonblicket ingenting:p) och sen såg han kanske att jag tittade med ett frågetecken på 20:an och undrade hur jag skulle göra och då gav han mig 2 st femmor och log, jag fattade nathing, log och gick haha:P. Inte förens Amanda sa, - såg du inte hur han blinkade åt dig? Jag sa ju ändå vad gott med mandlar, men då log han bara åt dig! haha DÅ fattade jag vinken..;) snacka om koncentrerad på matten..fast fick iallafall ett bra pris på mandlarna;)hihi

Flajjorna vajjar! :)

HAR DU VAD SOM KRÄVS FÖR ATT
TRÄFFA MÅL MED HANDGRANATER?
Amanda
testar sina chanser..



Vi åkte i en såndär fläckig båt som kör till vänster:), var lite vingligt ibland på grund av vågorna från den andra båten med det gick ganska bra ändå;) Amanda höll på att trilla några gånger, men men


Ballonger! Lissebergskaninen med.. ;)


Denna bilden blev bra! Dock är vi lite trötta efter en lång och mysig dag:)
Linnéa, Amanda (vi) & 
Amanda ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0