NORTULL ! :)

Livet är inte alltid en dans på rosor.. haha speciellt inte idag. Jag klagar inte på dagen, den var kanon i övrigt! Härliga och goa klasskamrater har man ju.. ;) Nej, denna dagen var inte helt min dag bara för att man är liiite glömsk.. ,

Jo vi hade Kulturhistoria det sista vi hade, jag redovisade om en bild som jag hade valt och det gick bra! (trots att jag stammar ibland, blev typ ingenting nu:) så då var jag nöjd och glad fast framförallt vääldigt trött. Rummet hade varit mörkt största delarna av lektionen så då blev man ju lite trött.. så jag hade troligtvis inte hjärnan med mig när jag gick i trans till busshållplatsen och satt på bussen hela vägen hem.

Väl hemma vid datorn fick jag PANIK! jag insåg att jag hade glömt att jag skulle ha måleri idag (den var inte förra veckan, men denna) Jag visste att jag hade det idag för jag träffade läraren igår, men tänk vad lite trötthet, glömskhet under en halvtimme kan ställa till det. Först funderade jag på hur katten jag skulle göra. Om jag skulle hinna dit innan lektionen var slut eller om jag skulle öva hemma istället. Men efter jag hade skrivit mailet till min lärare fick jag dåligt samvete för att jag hade varit så jävla jobbig så då bestämde jag mig för att åka tbx ändå.. Det var trotts allt en timme kvar på lektionen. 

Jag tänkte att bussen går ju snabbast så då sprang jag till närmaste hållplats, och insåg där att den tidigaste inte gick förens om en halvtimme så då sprang jag tillbax och tog cykeln, kan jag tillägga att det var varmt också och att det är 6 km till skolan? Så ja, jag fick mitt motions-pass idag så det räckte och blev över!! ;)

Väl på Nortull var det lugnt, min lärare var inte det minsta sur han var glad som vanligt och hälsade och sa att jag kunde sätta igång och börja med mitt när jag sa förlåt för att jag är sen. Han höll på med att visa de "nya" som inte går bild och form utan annan linje, oxå från andra skolor som valt måleri som ivä, inviduellt ämne, så jag hade tur!:) Lektionen blev rolig och jag ångrar inte att jag åkte tbx, Ritade av en kille (Oskar) i min klass som det kanske kommer att dyka upp en bild på senare..

En bild i teckningskursen som jag gjorde innan sommaren, igentligen i svart/vitt:) men men kameran ville sig visst inte..


Ett hus nära skolan, det första vi fick rita av i 1:an.. :)

Lite detaljer..



Bilder som Amanda tog på mig när vi hade varit och lyssnat
Manda när hon sjöng i kören! :)

Kram Linnéa!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0