"Just play what you feeling and do a melody .,."



Foto: Amanda I Copyright på alla bilder i bloggen! ©

Piano är ett av mina musikaliska intressen. Tycker det är skönt att bara spela ibland och bilda en egen melodi, en sång. Jag går inte längre och spelar piano som en aktivitet, pga att läraren tyckte att det var jobbigt att jag inte kunde noter och försökte hitta en orsak till att jag inte kunnde det. Men min åsikt är att man inte behöver kunna noterna för att spela. Det är som att inte kunna alfabetet, men att kunna prata lika bra ändå. Bara man "känner" instrumentet som man spelar på så går det lika bra ändå! om inte bättre! Det är roligare att slippa undan alla regler och bara gå undan dem och spela allt bortom reglerna - noterna.

/ amanda (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0